Friday, May 13, 2011

Cinta Aku Dan Dia:Bab 4:Cinta Berkekalan & Peperiksaan

Peperiksaan di SMK SERI SAMUDERA semakin hampir dan cinta Fira dan Nizam juga semakin kukuh.ereka bagaikan pinang dibelah dua,tetapi mereka tetap mengulangkaji pelajaran dan tidak melupakan pelajaran.Masing-masing bersiap sedia untuk peperiksaan yang hanya seminggu sahaja lagi.
                           "Awak,"kata Fira."Ya,awak."kata Nizam kembali."Cinta kita akan berkekalan x sampai dewasa x??"Saya rasa ia akan bertahan dengan lama hingga kita dewasa kelak."kata Nizam dan Fira."Terima kasih awak,sebab berkata seperti begitu."ktat Fira."Sama-sama."kata Nizam.Nizam dan Fira pun duduk di pondok bacaan sebagai pasangan yang sangat mesra pada ketika itu.
                             Jam menunjukkan waktu 1:10 minit tengahari,loceng pun berbunyi,Fira dan Nizam naik ke kelas sambil berpegang tangan tanpa disedari mereka diekori oleh Hafiz dan Dhirar serta Iffah dan Lyana."Ai,pegang tangan nampak,lebih la nie...."usik Dhirar."Hish!Mane ade la!!!Aku cepuk kang bru tahu..."Owh,sorry-sorry..."kata Nizam dan Dhirar.Fira dan Nizam kemudiannya tunduk malu lalu masuk ke kelas.En.MOHD ZAIN,masuk ke kelas dan mengajar subjek Matematik lalu  Pn.Goo pula masuk dan mengajar sejarah.
                           2:55 minit petang,waktu solat Zuhur,Nizam berbisik kepada Dhirar dan membicarakan hal yang sulit padanya."Owh,aku rasa kau patut bagitahu je kt die,baiklah,kjap lg aku akan mencipta sejarah.
Bersambung.............................

No comments:

Post a Comment